Comerțul acționează ca pilon al existenței unei economii de piață. Cu toate acestea, faptul că cumpărătorii devin din ce în ce mai exigenți și mai exigenți nu numai în ceea ce privește calitatea bunurilor, ci și în ceea ce privește serviciile, motivează conducerea organizațiilor comerciale să dezvolte și să introducă noi forme și metode de serviciu, tehnologii moderne. Comerțul este cea mai importantă sferă de susținere a vieții, contribuie la asigurarea unei cereri efective, satisfăcând nevoile populației atât a statului în ansamblu, cât și a regiunilor individuale, în special în domeniul bunurilor și serviciilor.
Vânzătorul, meseria vânzătorului este fața magazinului El este primul care întâlnește cumpărători, însoțește, creează o atmosferă în podeaua de tranzacționare. Angajatorii vor să vadă în această poziție oameni care sunt sociabili, responsabili, politicoși și prietenoși, cinstiți și întotdeauna rezistenți la stres.
Casier. Decontarea cu clienții și lucrul cu casieria sunt obligatorii în orice operațiuni de tranzacționare. Lanturile mari de retail introduc treptat casele de autoservire automate. Dar în următorii ani, ei nu vor putea înlocui complet angajații reali. Casierii vor fi solicitați în magazinele medii și mici.
Principalele calități ale unui casier sunt atenția la detalii, responsabilitate și perseverență.
Consultanții (consultanți în vânzări) lucrează în farmacii, magazine, saloane. Acestea îi ajută pe clienți să aleagă un produs, sarcina principală este să încheie o afacere - să facă o achiziție. Adesea, venitul constă dintr-un salariu fix și un procent din vânzările personale. Cele mai importante trăsături ale unui consultant sunt abilitatea de a găsi o abordare a cumpărătorului, de a inspira încredere și interes. Necesar - vorbire competentă și aspect îngrijit.
Expert în mărfuri, responsabil pentru calitatea și cantitatea mărfurilor. Acești specialiști ar trebui să fie orientați în marketing, prețuri și să cunoască programe speciale de contabilitate.
Angajatul efectuează un inventar, lucrează cu documentele însoțitoare, verifică deplasarea și depozitarea mărfurilor în depozit, planifică un program de livrare etc.
Managerul de vânzări și achiziții este organizatorul și principala forță motrice în funcționarea oricărui magazin. El supraveghează personalul de linie, coordonează activitatea tuturor departamentelor și angajaților, soluționează litigiile dintre angajați și conducerea magazinului.
În această poziție, o persoană care este organizată, atentă, are părerile unui lider și este capabilă să lucreze în modul multitasking va avea succes. Cine altcineva?
Odată cu dezvoltarea pieței, pe lângă vânzătorii și casierii obișnuiți, au apărut noi angajați în magazine. Acesta este un comerciant, promotor, supraveghetor, cavist.
Locurile de muncă vacante în comerțul din Chișinău, Moldova pot fi găsite cu succes pe site-ul nostru Lei.md în reclame. Dacă trebuie să scrieți un anunț, consultați panoul de mesaje al site-ului. Utilizați în mod independent, rapid și gratuit funcția dorită pe site-ul nostru Lei.md.